Relaxmode

10 januari 2017 - Chiang Rai, Thailand

Tot nu toe wel lekker weer geweest hier, niet te warm en zeker niet vochtig maar vaak bewolkt. Gisteren en eergisteren eindelijk een strak blauwe lucht en velle zon dus tijd om een beetje bij te kleuren. Ik had een toertje gepland maar heb deze geskipt. Vanaf woensdag reis ik door richting Chiang Khong en sluit ik opnieuw aan bij een groep. Dan wordt het weer aanpoten geblazen. Dus even lekker niks.
Vandaag komt het met bakken tegelijk naar beneden roggelen...dus nu m'n blog bijwerken en vanmiddag eindelijk een boek uitlezen, sinds een hele lang tijd!!
Gistermorgen wakker geworden van een kraaiende haan. Thuis zou het je storen, hier klinkt het gezellig. Na het ontbijt m'n fietsje weer gepakt en op pad zonder echt een doel. Gewoon een beetje rondrijden. Overal bedrijvigheid. Vrouwtjes die hun stoepje vegen, lawaai van kinderen en machines, geuren van gegrild vlees....erg lekker trouwens. Het is voor onze maatstaven een behoorlijke takkezooi hier maar als je rustig rondkijkt wel een georganiseerde takkezooi....
Rond lunchtijd ergens een klein tentje uitgezocht om wat te eten. Een breed grijnzend en volledig wit gesminkte jongen of meisje (ladyboy denk ik) die mij een grote poster aan de muur laat zien met voorbeeld menuutjes om uit te kiezen. Zwaar onduidelijk.... Maar lang leve google translate en een kooklesje.... Dus ik typ in op mijn mobiel wat ik wel zou willen hebben. Rode curry met kip, niet te scherp..... En voila.... Grote glimlach en hij/zij gaat ijverig aan het werk. Grote schep geurende rijst erbij....Heerlijk!!
Na de lunch nog even wat boodschapjes gedaan....een grote tube zonnebrandcreme, factor 50 en een hele watermeloen...(voor nog geen euro). Alles in m'n mandje en terug naar het hotel. Met boek en meloen bij het zwembad gesetteld en opnieuw tot zonsondergang liggen bakken..... wat een rotleven :):)

6 Reacties

  1. Marlies:
    10 januari 2017
    Alles zwaar gegund natuurlijk maar de laatste zin als je net wakker bent om 6.15 uur om te gaan werken....!!! Ben blij dat je het fijn hebt. XxxM
  2. Fred:
    10 januari 2017
    It's a dirty job....but someone.......vul zelf maar in he..greets
  3. Josephine:
    10 januari 2017
    Je fietst wat af zo. Hihi.
    Geniet er maar van. Xxx
  4. Ellen:
    10 januari 2017
    Lijkt dat je er wel van geniet Annemieke. Blijven doen.
    Veel plezier in de volgende fase.
  5. Annemieke:
    11 januari 2017
    Hi Ellen, ja genieten zeker. Het komt nu wel al twee dagen met dikke druppels naar beneden vallen. Echte tropische regenbuien. Zodirekt uitchecken en richting het busstation. Volgende bestemming Chiang Khong. Inderdaad volgende fase..verder met een groep. Ben benieuwd. Ben verwend met de vorige reizen..waren fantastische groepen. We zullen zien!!
  6. Ann DS:
    11 januari 2017
    Wat leuk om dit allemaal te lezen, net of ik er zelf bij ben.
    Geniet nog van je reis. Hopelijk valt de groep straks even goed mee als die van ons in NZ :-)