Cairns

1 november 2016 - Cairns, Australië

Ook in Cairns is het warm en behoorlijk vochtig. Maar wel met een lekker windje erbij dus goed uit te houden. We komen laat aan in het hotel. Gelukkig dicht bij het vliegveld. De eigenaar uit z’n mandje gebeld om de deur voor ons open te doen. De volgende ochtend meteen naar de winkels want er staat een koelkast en magnetron in de kamer dus meteen even wat boodschappen doen. We zijn hier 4 dagen en ben van plan het vooral rustig aan te gaan doen. Even pas op de plaats, over een paar dagen weer druk. Na het ontbijt naar het centrum gelopen. Een kleine 40 minuten langs de kust met een prachtig uitzicht. Ik had de afgelopen dagen wat te veel zon op m’n permanentje gehad dus kreeg een grote paraplu mee om boven m’n koppie te houden. Wel een zot gezicht, maar ja… alleen een petje en zonnebrand is hier niet genoeg. Langs de Esplanade, langs de kust, hele families aan het weekend vieren op het grasveld met kinderen, opa’s en oma’s. Er wordt gesport en gebarbecued. Competities beachvolleybal gehouden en er zijn kinderpartijtjes in de speeltuin…..super gezellig…
Luieren is natuurlijk lekker maar één ding had ik voor hier wel op m’n prio lijstje staan. Gisteren vroeg in de ochtend naar de haven, samen met reisgenootje, Sabine. We hebben ons daar op een catamaran ingecheckt om naar het Great Barrier Reef te varen om van daaruit te duiken en te snorkelen. In de ochtend maken we alle twee een duik. Sabine heeft een Padibewijs maar ik niet dus maak ik een introductieduik. Ik krijg wat instructies en hijs mezelf in een pak met fles. Samen met nog iemand anders en een instructeur stappen we in het water en oefenen we eerst het masker en daarna het ademsysteem. Alles o.k. dus zakken we af naar een meter. Daar weer een paar oefeningen met het mondstuk en dan zijn we set to go. Beiden aan een kant van de instructeur dalen we verder af richting het koraal. Wat een pracht en praal. En de hoeveelheid vissen….enorm. Had er al een paar in Sydney gezien in het Sea Aquarium. Nu komen ze gewoon langs zwemmen. Als je dan toch gaat duiken, kan je het maar beter hier doen…..wauwww….  Na het duiken meteen terug het water in om nog wat te snorkelen.
Na de gezamenlijke lunch zijn we door gevaren naar een ander plek, vlakbij een spierwit strandje…supermooi.. met het koraal zo aan de oppervlakte. Daar weer gaan snorkelen. Wat een druk leven onder water. Er zijn ook haaien gespot maar die heb ik gelukkig niet gezien…..
Vandaag laatste dag in Australië… Nog wat geshopt en naar de kapper geweest. Lekker aan het zwembad geluierd en met elkaar het laatste avondmaal genuttigd.
Nu naar m’n bedje. Koffertje alweer gepakt. Morgen via Brisbane naar Auckland.
Nieuw Zeeland…..nieuw avontuur…..!!

1. Josephine:
    1 november 2016
    Hi Goudkuipje. Wat een geweldige reis ben je aan het maken!!!! Los van de enge beesten, ben ik jaloers op je. Geen opaaltje voor me gescoord ;)
    Ben benieuwd maar jouw volgende belevenissen. Enjoy!!! Dikke kus. Jo
  2. Mark peters:
    1 november 2016
    Heb je de koningin en koning nog gezien op de tv? Mooie beelden! De klok is dit weekend terug gezet dus het is vroeg donker maar nog steeds aangenaam weer!!goede reis naar Auckland !! Xx
  3. Marlies de Graaf:
    1 november 2016
    Lieve Annemieke, fijn om te lezen dat je het zo goed maakt. Dat wordt een foto album in meerdere delen denk ik? Goede reis naar Nieuw Zeeland en ben benieuwd naar de verhalen.
    Dikke kus!!
    Marlies
  4. Annemieke:
    2 november 2016
    Hi Marlies, op z'n minst twee delen. En dan nog maar een deel van de foto's Foto's van reisgenoten (waar ik dan ook nog eens opsta ) komen nog, help!! Een heel epistel straks. Liefs xxx
  5. Annemieke:
    2 november 2016
    Mark en Jo, Willem en Max niet gezien. Loop ze ook mis in NZ. Laat wel een boodschap achter voor ze Truus sticker ofzo
  6. Rob:
    3 november 2016
    Hi,
    Erg leuk, ik heb wel PADI maar nooit bij zoiets moois gedoken. Super dat het beviel, en zo apart tussen de vissen te zwemmen :-)
  7. Ton:
    8 november 2016
    Wat een mazzeltje dat je introductie duik man doen en dan toch alles kunnen zien( is met snorkelen niet te doen) daar ben ik wel jaloers op! Denk dat je wel heel veel van gezien hebt, hoop dat New-Zeeland je net zoveel brengt. xxx