Family time....

1 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Renwick is een klein plaatsje, vlakbij Blenheim aan de oostkust, midden in het Marlborough wijn gebied met overal waar je rijdt prachtige wijngaarden. Het ene bord na het andere met de uitnodiging om te komen proeven… oefff!
Na een stevig cooked breakfast door mijn landlady, op tijd naar de eerste wijngaard. Ik had een lijst gemaakt van wijnboeren die ook wijn naar Nederland exporten….
Ik moest in deze grote snoepwinkel ergens mijn keus op baseren…. Dit leek me wel een goeie…
Mount Riley, Nautilus, Saint Clair, Seresin. Helaas is Stoneleigh niet open. Overal kreeg ik enthousiaste uitleg en kon ik rustig en uitgebreid proeven……wel spugen helaas…moest ook nog rijden. Halverwege naar het Marlborough Museum geweest met een grote wijnexpositie. Best interessant. Al met al een nuttig dagje…
Ondertussen werd door mijn B&B gastvrouw al mijn was gedaan dus, na opnieuw een uitgebreid ontbijt, kon ik de volgende dag, schoon, uitgerust en vol met nieuwe wijninzichten richting Nelson. Family time….
Via de bergen, dezelfde mooie route die ik een paar weken geleden met de groep vanuit Picton heb gemaakt. Mijn oom Jan en tante Bertha wonen in Richmond, mijn nichtje Fiona via de Takaka Hills aan de Golden Bay en mijn neef John met vrouw Joules in Brightwater, Nelson. Heerlijk om met de auto overal naar toe te kunnen rijden. De tocht door de Takaka Hills is prachtig. Uitzicht over de Tasman Bay, te gek!! Overal zo lief en enthousiast ontvangen. Toch wel bijzonder dat je elkaar weinig hebt gezien maar je je direct verbonden voelt. Na al deze weken rondtrekken heerlijk om in een huiselijke omgeving zo verwend te worden. John en Joules houden ook erg van wijn dus met hen nog naar Seifried geweest. Heerlijke Sauvignon Blanc en verrassende Gewürztstraminer …
Uitgezwaaid op het vliegveld van Nelson door Bertha, Jan, John en Joules nu alweer in Auckland wachtend bij de gate op het vliegtuig naar Hongkong. Van daaruit terug naar het inmiddels kouwe kleine kikkerlandje…..
Wat een prachtig mooie reis was dit….