Kookles

6 januari 2017 - Chiang Mai, Thailand

Na het ontbijt richting het oude centrum van Chiang Mai. Ik begin al duidelijk gewend te raken aan de drukte..zoveel bedrijvigheid waar ik langs slenter. De nodige tempels waar ik even binnen wandel. Wel schoenen uit. Kleine lokale markten met groente, fruit, vis, vlees en kruiden. Allerlei geuren...van heel erg lekker naar zo ongelofelijk vies.... Een grote vlooienmarkt met best hele mooie spulletjes.
Aan het einde van de middag heb ik afgesproken bij een Thaise Cookery School. Samen met 13 Amerikanen (hellup), 2 Brazilianen en moi, de hollander....cokeles..! leer ik een aantal Thaise gerechten maken. Eerst met z'n allen naar de markt en naar een eigen kruidentuin voor een lesje in verschillende kruiden. Tenslotte met een prachtig roze schort aan de keuken in. Ik moet zeggen dat het allemaal bijzonder goed gelukt is. Zelfs de Pad Thai, die thuis maar niet wil lukken..... Super lekker gegeten...buikje rond!

Foto’s

5 Reacties

  1. Claire:
    6 januari 2017
    Wow! Zalig, nu begin ik echt jaloers te worden! Ga je in je eentje verder of sluit je weer aan bij een groep? Vind je het niet lastig om alleen te reizen?? Dikke kus xx
  2. Claire:
    6 januari 2017
    Wow, zalig zeg. Begin nu echt jaloers te worden.Ga je nog aansluiten bij een groep? Vind je het niet lastig om alleen te reizen of juist wel fijn? Geniet ervan en dikke kus Xx Claire
  3. Annemieke:
    7 januari 2017
    Hi Claire, het is niet lastig om alleen te reizen. Best wel prettig zelfs op z'n tijd. Ik wissel het lekker af. Als ik alleen ben, regel ik elke dag wel iets in groepsverband. Heel leuk, al die verschillende nationaliteiten. En over een aantal dagen sluit ik me weer aan bij een groep. Heb dus geen tijd om me alleen te voelen. Kus terug xxx
  4. Rob:
    9 januari 2017
    Cokeles? kan je volgens mij ook in Nederland leren snuiven :-) ziet er lekker uit, kreeg gelijk trek! Over een paar maanden kan je hier aan ons les geven!!
  5. Annemieke:
    10 januari 2017
    Eindelijk dat reunietje van Afrika en dan Thais eten.....hoe klinkt dat?..... Of misschien tegen die tijd wel een professioneel Cambodjaanse kokkin...who knows..:)