Sydney-Melbourne...

12 oktober 2016 - Melbourne, Australië

Inmiddels 4 dagen geleden vertrokken uit Sydney en aangekomen in Melbourne. Afgelopen zondagochtend heb ik de rest van de groep ontmoet in de lobby van het hotel en om 9 uur zijn we met z’n allen vertrokken in een bus, plus aanhanger met bagage, richting Melbourne. Aangevoerd door onze Aussi gids en chauffeur Troy die ons de komende weken door een deel van Australië heen gaat sleuren. We reizen via de Blue Mountains, de hoofdstad Canberra en het kleine gouddelversstadje Beechworth en zijn nu dus in Melbourne. In een hotel aan het Albert Park Lake…net buiten het centrum.
In de Blue Mountains meteen met z’n allen aan de wandel. Een hike van zo’n kleine 3 uur…oeff! Over rotsen, door de blubber, trap op, trap af, langs de cliff, mooi panorama en een paar watervallen. Tot mijn grote vreugde is de rest van de groep niet al te super fanatiek. Lekker relaxt gewandeld en aan het einde van de tocht een mega vanille milkshake. Dus dit gaan we wel volhouden…
Na de nodige foto’s van de drie sisters eerst een biertje en dan naar de Blue Mountains YHA. Een hostel waar we die nacht slapen. Nogal primitief en erg koud die avond. De wind trekt horizontaal dwars door de kamers en het houten schuifraam klappert maar heb toch erg goed geslapen. Lang leve de oordoppen.
De volgende ochtend, na het inleveren van al het beddengoed, hup weer in de bus. Via Bathurst en de Abercrombie Caves naar Canberra. De grotten zijn mooi om te zien en leuk om doorheen te klimmen. Moesten er via een hangbrug naar toe. En ik heb m’n eerste kangaroo van dichtbij gezien. Gaan d’r nog zeker velen volgen. Dit keer geen meeuw maar bijna van de sokken gevlogen door de Rosella… een schattig (not) kleurig vogeltje…
In Canberra ingecheckt in een mooi hotel en met de dames ’s avonds uitgebreid aan de borrel en lekker gegeten. Leuk clubje meiden… We hebben ook een aantal Belgen mee, heel gezellig.
De volgende dag bagage weer in de aanhanger en al vroeg naar het Parlement en het War Memorial Museum. Daarna verlaten we de stad en rijden door steeds mooier en groener wordende heuvels. We passeren de Murray River en stoppen ook in Albury, bij het oude treinstation, wat nog steeds operationeel is. Daarna door naar Beechworth, een authentiek stadje waar we logeren in een klein motelletje, the Armour Inn. Een tipsy eigenaresse en overal donker hout en ouderwets ingericht maar uiteindelijk erg cosy. Op zoek naar eten moest de groep opsplitsen want in één keer zoveel klanten tegelijk gaf het stadje stress. Dus de Sheila’s naar de plaatselijke pizzabakker. De meest lekkere knoflookpizza aller tijden gegeten. Gelukkig voor haar, mijn bus maatje ook.
Na een borrel bij de haard m’n bedje opgezocht in m’n oubollige maar gezellige kamertje.
Vanochtend wat later uitgecheckt en naar een kaasboerderij om verschillende kazen te proeven. Daarna naar de Brown Brothers, een wijngaard, om natuurlijk de nodige wijn te proeven. Lekkere Chardonnay, maar eens 2 flesjes van gekocht.
We blijven nu 2 nachten in Melbourne dus net een handwasje gedaan. M’n badkamer hangt vol met t-shirts, sokken en ondergoed. Zo m’n bedje in. Morgen een volle vrije dag Melbourne.

Foto’s

2 Reacties

  1. Fred:
    12 oktober 2016
    Bundelen die verhalen en uitbrengen..top.!!
  2. Myrna & Co:
    13 oktober 2016
    Inderdaad bundelen en achterin een overzicht van de namen van de drank! Heerlijk!