The Outback....

19 oktober 2016 - Flinders Ranges, Australië

Inmiddels zijn we alweer een paar dagen op weg naar het rode hart van Australië. De oplaad mogelijkheden en wifi punten zijn schaars dus we zijn lange periodes van de radar.

Vanuit Robe naar Adelaide heeft het geregend. Iedereen was moe. Er werd vooral veel geslapen in de bus. Duidelijk een goede dag voor regen want de route die we moesten afleggen was ook niet heel erg interessant. Ook in Adelaide was het weer niet optimaal dus de meesten hebben een momentje voor zichzelf genomen. De weersverwachting voor Flinders Ranges, waar we gisteren hebben gekampeerd, was goed maar vooral erg koud. Rond de 3 graden ‘s nachts. Een mooie missie in Adelaide…thermo ondergoed scoren!! Verder rond gelummeld en het centrum bekeken. Zelfs een beetje zon gehad. Naast ons motel een gezellige pub. Dus daar zijn we maar ingetrokken.

Gisteren vroeg vertrokken. De bus en trailer, naast onze bagage, volgeladen met tenten, swag’s, slaapzakken, matjes, voer, water, extra diesel en een satelliet telefoon. We laten de drukke wegen achter ons en rijden door kleine, bijna verlaten dorpjes. De omgeving verandert ook overduidelijk. Nog wel erg groen overal. Maar dat komt omdat het veel geregend heeft de afgelopen tijd.
In Barossa Valley nog wat wijn geproefd en aangeschaft. In de avond wordt het zelf koken dus BYO Boose…
We eindigen in Wilpena Pound, midden in het natuurpark Flinders Ranges. Daar confisqueren we een overdekte BBQ plek. Met zoveel man/vrouw is de bus zo leeg en is iedereen blij om wat te kunnen doen. In een megatempo worden alle tenten en swags opgezet. Een aantal beginnen alvast aan de maaltijd. Kampvuurtje erbij. Binnen no time lekkere steaks, salades, wraps en een goed wijntje. Als toetje natuurlijk gesmolten marshmallows.

Mijn slaapplaats voor de nacht was een swag. Klein éénpersoonstentje met alleen een matje en een slaapzak. Leuke daarvan is dat je naar de sterrenhemel kan liggen kijken. Het enige wat je over je heen hebt, is een net en een tentdoek. Maar dat hoef je dus niet dicht te doen. Toen iedereen uiteindelijk plat lag en de lichten uit waren, heb ik eerst een tijdje naar de heldere, super indrukwekkende sterrenhemel liggen kijken.. Hoe waanzinnig om in Australië, in de middle of nergens, in de natuur zo te kunnen kamperen. Heel bijzonder….. Goed ingepakt, thermo ondergoed zeker geen overbodige luxe, oorwarmers op m’n koppie, heb ik alleen het muggennet dicht getrokken. Het tentdoek heb ik er niet overheen gedaan. Prima geslapen…..

Om half 6 waren de eersten alweer actief met ontbijt. Geuren van koffie en gebakken eieren met spek en de geluiden van heel veel vroege vogels. Lekker wakker worden. M’n bergschoenen en broek lagen naast me in de swag dus kon d’r zo weer instappen. Een vroege ochtend hike op het programma. Daarna alles weer afbreken en terug de bus in. Vanavond slapen we onder de grond, in een voormalige opaalmijn, in Coober Pedy…..