Training 4x4

21 januari 2023 - Middelbeers, Nederland

Vandaag hebben we ons gemeld bij ORC events in Middelbeers voor een training 4x4 offroad rijden. Afgelopen dagen heeft het natuurlijk flink gesneeuwd in Nederland. In Uden lag er niets meer maar op weg naar Middelbeers werd het steeds witter. Met een blauwe lucht en een zonnetje was het absoluut een prachtige dag voor een middagje stoeien in de sneeuw en modder.
Na een korte uitleg over het principe 4x4, hoge en lage versnelling, wanneer wel en niet en vooral hoe, gingen we op pad met 2 oude Defenders. Met het stuur aan de rechterkant kunnen we vast wennen aan het rijden in Afrika.
Via de openbare weg naar de bossen en het buitengebied van Middelbeers. Om en om achter het stuur zodat we allemaal de Jeep leren kennen. Geen asfalt meer maar diepe drassige geulen. Nou, dat ging goed. Daarna richting “De Landsard” onder de rook van vliegveld Eindhoven. Hier gaat de lage versnelling erop voor een pittig portie behendigheid. Heuvel op en weer af met alleen maar half bevroren plassen, modder en sneeuw, kris kras tussen de bomen door. Waanzinnig wat deze werkpaarden kunnen. We hebben allemaal lekker kunnen oefenen. Goed voor het zelfvertrouwen bij het offroad gedeelte in Mozambique. Wat een leuke en leerzame dag en wat een mazzel met het weer.

1. Karen Esser:
    22 januari 2023
    Goed bezig weer een diploma erbij en super ervaring rijker, met gerust hart op vakantie nu ❤️
  2. Machteld:
    23 januari 2023
    WOW, stoer hoor!
  3. Mark:
    23 januari 2023
    Wat een heeerlijk verhaal en mooie foto s dat gaat helemaal goed komen met jullie.
    Toppertjes xx