Chicuanga

1 april 2023 - Bahane, Mozambique

Na 4 nachten Tofo, zijn we vertrokken voor een ritje van een kleine 400 km terug naar het zuiden. Daar slapen we 2 nachten in het Chicuanga Resort in Chidenguele. Het park heeft allemaal grote houten particuliere vakantie villa's op palen met rieten daken, verspreid door het duinlandschap. Het ligt 13 km van de hoofdweg en direct aan zee. Om er te komen moeten we onszelf door 13 km aan zand heen ploegen, ondanks de 4x4 een hele klus. We laten de banden een eind leeg lopen en dan gaat het een stuk makkelijker.

Ons huis is voor 10 personen dus is zeker ruim genoeg. Het heeft een groot houten hangterras met een klein ingebouwd zwembadje. Erg schattig en idyllisch allemaal.

We kunnen er zelf koken maar na Tofo hadden we niet veel meer op voorraad in onze ijskastjes. Een echte supermarkt zijn we niet tegen gekomen onderweg dus besluiten we maar gebruik te maken van het soort van restaurant in het park. Meer een groot clubhuis voor de fanatieke vissers die hier een huis hebben. Het eten laat dan ook erg lang op zich wachten en kauwt ook niet makkelijk weg. Maar goed, het vult de maag...

De volgende ochtend zijn Rob en Ton boodschappen gaan doen, niet om de hoek, dus een exercitie van 3 uur, voor brunch en braai.

We beseffen allemaal dat dit de laatste echte zon- en relaxdag is want vanaf hier rijden we naar Maputo. De hoofdstad van Mozambique. Daarna terug richting de grens, Zuid-Afrika weer in. Voor het hele grensverhaal hebben we een hele dag uitgetrokken, qua tijd. Hopelijk valt het mee.

Duiken en snorkelen kan hier niet. De zee is erg onstuimig en elke golf bevat veel zand. Het blijft beperkt tot pootje baden in zee en poedelen in het zwembadje. Net zo lekker. Drankje en chippie erbij.... top!!

We sluiten de dag af met een braai op ons eigen terras met een bijna volle maan. Als in de loop van de avond de stroom uitvalt in het park zijn de sterren nog beter te zien.