Paardrijden

19 april 2016 - Drakensberg, Zuid-Afrika

Vanochtend staat er paardrijden op het menu. Na het ontbijt en het uitzoeken van een cap, met z’n allen op weg naar de stallen. We hebben een paar ervaringsdeskundigen in de groep dus met een beetje hulp en aanwijzingen, hijsen we ons allemaal op de verschillende knollen en kunnen we op pad. Mijn schimmel had blijkbaar een ochtendhumeur of geen enkele trek in mij en weigerde dan ook een enkele stap te maken. In dit geval geen gaspedaal of versnellingsbak, helaas. Maar na een wissel en wat vriendelijk gefluister, konden we eindelijk op pad.

Na een uur houden de beginnelingen, waaronder ikzelf, het voor gezien. Het ging best lekker maar stapvoets en draf was om te beginnen genoeg. Nu kunnen de wat meer gevorderden zich wat makkelijker uitleven. Lekker het zwembad in om het paardenstof af te spoelen. Alweer lunch verdiend.

In de middag naar All out Adventures. Abseilen en de King Swing….. De ADHD-ers onder ons kunnen zich opnieuw uitleven. Gelukkig ben ik de fotograaf dus aan de cappuccino.

Vanavond koffers pakken. Morgen richting Kaapstad.

1. Bas:
    22 april 2016
    He Miek,
    Warm King Swingde Jij niet?