Nature hike

18 april 2016 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

Na de lunch en het inchecken in de kamers snel de bikini aan en naar het zwembad om het vieze klamme reiszweet eraf te zwemmen en onder het genot van een wijntje te genieten van het prachtige uitzicht. Wat een bijzondere plek is het hier.

De reis was lang maar dan heb je ook wat. Eindelijk een goeie lange nachtrust en na het ontbijt verzamelen voor een 3 uur durende hike door de prachtige natuur. Wat is het hier mooi. Geen luxe stops voor onderweg dus voldoende Kleenex mee, want je weet maar nooit. We zitten hier wat hoger dan we gewend zijn dus hier en daar twijfel. Hebben we nu last van de heerlijke witte wijn van gisteravond of de ijle lucht? Na 2 uur klimmen en dalen komen we aan bij The Silent Woman. Een rustplaats onder de bomen met een kampvuur voor thee en crunchies. De stille mevrouw is een in steen uitgehouwen hoofd met big boobies. Geen idee wie daar druk mee is geweest maar dat verhaal zal ik wel gemist hebben. Plassen moet in de bosjes dus dat stel ik nog maar even uit. Na de welkome versnapering het laatste stuk terug om op tijd aan te kunnen schuiven voor de lunch. Allemaal even lekker en ditmaal welverdiend.

Tijd voor een update naar het thuisfront dus iedereen richting de receptie waar we massaal aan het appen en facetimen gaan. Daarna Rob, Ton en Pedro naar de natuurlijke pool en Marlies en ik een uitgebreide massage, die na de lange wandeling van die ochtend een welkome luxe bleek. En dat met uitzicht over de vallei… zo lekker.

Optutten voor het diner en dan redelijk snel plat. Afgepeigerd…..