Cape l'Agulhas

29 april 2016 - Swellendam, Zuid-Afrika

Tijdens de gamedrive zagen we de donkere wolken in de verte al aankomen en terug bij de huisjes stond er al een behoorlijke wind. Tegen de tijd dat we, na de overheerlijke braai, in ons bedje lagen, was de wind uitgegroeid tot een echte storm. Regen en onweer. De weersvoorspelling voor de volgende dag beloofde niet veel goeds. Het zou de hele dag stevig gaan regenen dus werd het programma enigszins aangepast. Na het zoveelste uitgebreide ontbijt rijden we via “Rain” met spa, winkelketen van Rob’s zus, waar een paar van ons zich vandaag gaan laten verwennen, naar de fabriek van Rain. Daar krijgen we een rondleiding. Alles wat Rain verkoopt, wordt met de hand gemaakt. Dat hebben we nu met eigen ogen gezien. Het personeel heeft ons op Afrikaanse wijze toe gezongen….kippenvel! Het principe van Rain is volledig Fare Trade. En dat is merkbaar…heel indrukwekkend.
Na de rondleiding wordt er het nodige aangeschaft voor thuis en verdwijnen er een aantal de Spa in.
De rest kruipt terug het busje in om door de rijden naar Struissbaai, een dorpje aan de zuidkust..het mooie weer tegemoet….
Tijd voor lunch met fish&chips en een plaatselijke Sauvignon Blanc, Black Oystercatcher.
Na de lunch rijden we langs de kust door naar Cape l’Agulhas. Het uiterst zuidelijk puntje van Zuid Afrika. Verder kom je niet tenzij je goed kan zwemmen. Hier komen de Indische en Atlantische oceaan samen. Als je goed kijkt en het is mooi helder weer dan kan je Antarctica nog steeds niet zien….. Heel bijzonder om hier te zijn. Een prachtige ruige kustlijn met een lichtgroene zee. Behoorlijk hoge golven met witte schuimkoppen.
Na de gebruikelijke foto sessies rijden we terug naar Swellendam om te proosten op het grote nieuwsfeit van vandaag, dat meneer Zuma zich toch voor de rechter mag gaan verantwoorden. Reden voor een feestje…