Zuid Afrika... voorbereidingen...

23 maart 2016 - Uden, Nederland

Twee jaar geleden hebben we een reis gemaakt naar Zuid Afrika met een groep vrienden en vrienden van vrienden, georganiseerd door Rob Reeve. Een bij elkaar geraapt zooitje van 15 personen. Super leuk!!

Deze keer gaan we met een groep van 16 personen. En een aantal van toen gaan er nu ook weer mee. Ter voorbereiding en kennismaking hebben we in Nederland een braai gehad en een tapas avond. Ook met deze groep zit het wel weer goed. Opnieuw een gezellig zooitje....

In 2014 begon de reis met een wijnroute rondom Kaapstad. We hebben het toen voornamelijk heel druk gehad met wijnproeven en hadden weinig tijd voor iets anders. Dat gaan we nu wat beter verdelen. En vorige keer zijn we na een week doorgereisd via Johannesburg naar de provincie Mpumalanga en het Krügerpark. Een prachtige omgeving en natuurlijk op zoek naar de BIG 5.

Deze reis beginnen er een aantal in Drakensbergen. Genieten van de rust en omgeving om dan daarna door te reizen naar Kaapstad waar de rest zich zal aansluiten. Met wat meer aandacht voor de bezienswaardigheden rondom Kaapstad, bezoeken we natuurlijk ook een aantal bekende wijngaarden in o.a. Paarl, Franschoek, Stellenbosch, Robertson Vallei en Swellendam.
De groep splitst dan weer op. Een paar gaan er terug naar Nederland en een aantal vliegen door naar Namibië.
Al met al beloofd het weer iets heel moois te worden.....

1. Ellen Kuipers:
    23 maart 2016
    Leuk Annemieke. Neem aan dat dit even een tussendoor reisje naar Z Africa is? Wel goed voorbereiding voor de grote reis.
    Veel plezier daar.
  2. Marlies de Graaf: