Monkey Valley

21 april 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We logeren in een koloniaal uitziend huis. Heel ruim en smaakvol ingericht. Na het uitgebreide ontbijt komt Jamie ons ophalen. Leuk om hem ook weer te zien. Hij gaat ons de komende dagen rondleiden. Met z’n allen in een busje en door de USB met foute muziek van Rob meteen gezellig.
Even gestopt bij de drogist en het politiebureau. Mark had zijn trouwring laten liggen na een massage bij de Koreaan en ja, die hadden bij navraag natuurlijk niks gevonden. Dus de boel maar even aangeven bij oom agent. Je weet maar nooit.
Langs de Chapmans Peak Drive richting Noordhoek met z’n vele mooie uitkijkpunten om uiteindelijk te lunchen bij Thoryfinns restaurant in the Monkey Valley.
Het weer is niet optimaal dus we stellen een bezoek aan de pinguïns uit en zakken af naar Waterfront om daar wat rond te struinen in de vele souvenirwinkeltjes.
Terug naar Seapoint om ons op te frissen en met z’n allen aan de Gin Dry-lemon op het dakterras met mooi uitzicht over de Atlantische Oceaan.
Plotseling werd ik uit het niets aangevallen door een soort steekvlieg. Kwam rechtstreek m’n decolleté ingevlogen. Hij schrok zo van de omgeving dat ie na de landing meteen heftig om zich heen begon te steken. Op mijn vraag wie er wilde helpen uitzuigen, viel het stil….verbijstering, denk ik. Hoezo testosteron…. Gelukkig was Jo helder genoeg van geest om mij de helpende hand te bieden…..  Een gif pompje is in dit geval toch handiger dan pepperspray.
We eindigen die avond bij La Boheme Wine Bar en Bistro om ons opnieuw te laven.