Ocean snorkel safari

30 maart 2023 - Tofo Beach, Mozambique

Vanochtend zijn we met z'n achten op ocean snorkel safari geweest. Met een rubberen speedboat vanaf het strand, door de branding, de open zee op. Laurens kon helaas niet mee.

De boot ging zigzaggend door het water en wij op zoek naar bijzondere beesten. Haaien, dolfijnen, roggen, schildpadden.

Als we iets zagen gingen we gauw de boot uit om al snorkelend een stukje mee te zwemmen. Al redelijk snel kwamen we een grote walvishaai tegen. Hij zwom heel rustig op een meter afstand voor me langs. Indrukwekkend beest.

De boot weer inklimmen was wel even een dingetje. Net zo elegant als een walrus 😏

Niet veel later konden we het water opnieuw in. Er zwommen dolfijnen. Zowel boven als onder water. Een heleboel. Niet geteld maar ergens tussen de 20 en 30 dolfijnen. Met babietjes. Ook even met hen mee gezwommen. Wat een waanzinnige ervaring.

Uiteindelijk terug door de branding het strand weer op.

Wat ook een hele bijzondere ervaring blijft, is dat we zo goed als de enige toeristen zijn. Een prachtige lange kustlijn met duinen en strand en op zee in ons uppie in een rubberen boot. Het zou me niets verbazen als dit over 20 jaar volstaat met hotelketens. Voor de bevolking misschien heel goed maar nu voor ons heel bijzonder.

1. Karen Esser:
    31 maart 2023
    Jeetje mina Miekie, heel bijzonder inderdaad! Dus walvishaai wauw 🤩. Maar goed dat jullie er nu zijn, nu het nog zo ongerept is 😘
  2. Silvia Tuinman:
    31 maart 2023
    Een walvishaai, wat gaaf!!!