Liguid Dive Adventures in Tofo

29 maart 2023 - Tofo Beach, Mozambique

Na een mooie zonsopgang, een bakkie pleur, een brekkie en pad kos op zak, vertrekken we vanuit Vilanculos richting Tofo.

Het is 300 km dezelfde route terug alleen op het eind maken we een lus rondom een grote lagune richting de kust. Het is een prima reisdag want het weer is een stuk minder. Het waait hard met onderweg een paar flinke hoosbuien. Ook de weg is hier en daar versperd en ondergelopen met oranje water dus zijn we dankbaar voor onze 4x4. Die hebben we echt wel nodig.

Rond 2 uur hobbelen we het zanderig terrein van Liguid Dive Adventures op. Opnieuw een pareltje gevonden. Wit stenen, tiny blokkendoos huisjes op het strand. De zee is onstuimig dus laat goed van zich horen.

We checken allemaal in en er wordt meteen een planning gemaakt voor de komende dagen. Wie gaat er wat doen en wanneer. Laurens is ook een kiter en dat kan hier ook. Zoë en Lori willen naast duiken ook surfen en Lot heeft haar advanced padi dus wil een paar diepwater duiken maken. Verder kan er natuurlijk gesnorkelt worden dus plannen we een snorkelsafari met z'n allen.

We zitten vlak bij een soort centrum achtig iets met een markt wat me heel erg aan Cambodja doet denken. Rommelige, zanderige straatjes met overal hutjes met spulletjes die verkocht moeten worden.

We drinken een borrel bij het tiny huisje van Rob en Ton om daarna sushi te gaan eten. Nog geen 300 meter hiervandaan lopen we er door het rulle zand naartoe. De verwachting van lekkere sushi houden we zo laag mogelijk maar we werden allemaal prettig verrast. Heerlijk gegeten.

Met het geluid van de golven op de achtergrond uiteindelijk in een diepe slaap gevallen.

1. Karen Esser:
    Ziet er weer goed uit Miekie ❤️
  2. Marlies de Graaf:
    😍😘
  3. Chrissie:
    29 maart 2023
    Wat een avonturen (en cyclonen) van jou (en Kaatje) nichtje! Allemaal even fantastisch prachtig en leukere plaatjes dan onze grijze achtertuin views xxx
  4. Annemieke:
    29 maart 2023
    Ja, dat zal best. Moet nog even niet denken aan de kou... tot gauw xxx