Archipelago Resort

26 maart 2023 - Vilankulos, Mozambique

Archipelago Resort blijkt een prachtig mooie plek te zijn met zwembad aan zee. Als ik wakker wordt, zie ik pas hoe mooi. Iedereen slaapt nog dus alle tijd voor een bakkie koffie op het terras met uitzicht op zee.

We hebben verschillende niveaus duikers in de groep dus we gaan naar de duikschool om een refresh cursus te doen om erachter te komen wat iedereen nog kan en wil, de komende tijd.

Lot en Laurens duiken vaker dus zij maken de foto's en geven aanvullende tips.

De volgende dag vertrekken we heel vroeg met een volgeladen speedboot richting Bazaruto Island. Het is een heftig en onstuimig ritje van 45 minuten maar dan heb je ook wat. Wat een mooi bounty eiland. We dumpen onze spullen op het onbewoonde eiland waar we ook voor de lunch onze bammetjes zullen eten en gaan met de boot richting het rif. Van daaruit kunnen we duiken en snorkelen. Fantastisch mooi allemaal. Zoveel prachtig gekleurde vissen. We hebben zelfs een haai gezien en een tijdje een grote schildpad achterna gezwommen.

We varen aan het einde van de dag weer terug...een tikkeltje verbrand (ondanks sunblok) maar voldaan en happy....

Vandaag is het een relax dag, beetje hangen bij het zwembad en mijn blog bijwerken.

Morgen rijden we een stuk terug naar het zuiden. Dan zullen we 4 nachten logeren in Tofo. Ook daar kan er gedoken en gesnorkelt worden....

Vanavond sluiten we hier af met een braai....