De West Coast

21 november 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Het is inmiddels een week geleden dat ik wat geschreven heb.
Na onze turbulente ervaringen in Nelson hadden wij de luxe dat we in de bus konden stappen en vertrekken. Er kwamen nog behoorlijk wat naschokken en zoiets went niet. De weg langs de oostkust is op meerdere plaatsen volledig geblokkeerd of verwoest dus Kairkoura is op dit moment nog steeds afgesloten van de buitenwereld. De mensen daar hebben geen water en geen elektriciteit. Naar de wc kan je alleen op dixies die op straat zijn geplaatst. Toeristen zijn met boten en helikopters weg gehaald. Er staan duizenden huurauto’s en campers die nergens naar toe kunnen. Te wachten om opgehaald te kunnen worden als de weg weer open is. En dat kan nog maanden gaan duren....
Wij zijn naar de westkust gereden en daar naar het zuiden afgezakt. Via Greymouth, de Pancake Rocks, Fox Glacier, Queenstown en Te Anau.
Wat kan ik er over zeggen. Eigenlijk te veel om op te noemen. De foto’s moeten hun werk maar doen. Klik de diashow maar aan...werkelijk prachtig allemaal. Na elke haarspeldbocht weer een nieuw uitzicht. Net zo mooi als de vorige maar weer totaal anders. Zoveel variatie in landschap. Ongelofelijk….
We hebben vanuit Queenstown een boottocht gemaakt en een schapenfarm bezocht. Vanuit Te Anau ben ik samen met Marjan, een reisgenootje, een dag naar de Milford Sounds geweest waar we hebben gekajakt. Superleuk om te doen en natuurlijk prachtig, zo tussen die fjorden door.
Vanaf de westkust zijn we uiteindelijk naar Christchurch gereden waar ik afscheid heb genomen van de groep om met een huurauto weer alleen verder te reizen.