Anchorage ✈️
23 augustus 2024 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten
Nou, we zijn er hoor.
Wat een mooie aanvliegroute vlak voor Anchorage. Tijdens de landing hadden we geen bewolking dus kunnen we goed zien waar we de komende weken gaan rondrijden. Prachtige groene uitgestrekte vlaktes met heel veel kronkelende rivieren en meren en bergketens met sneeuw.
Door het dominante geschreeuw bij de douane weten we zeker dat we toch echt in Amerika zijn maar verder heel veel vriendelijkheid, dat valt echt op. De tijd heeft hier ook duidelijk stil gestaan.
Karen werd weer uitgebreid besnuffeld door onze niet al te snuggere douane meneer. Met haar visa ipv esta is het elke keer weer raak (administratief foutje uit de vorige eeuw die haar maar blijft achtervolgen). De supervisor moest er ook z'n plasje over doen dus werden we door streng kijkende jochies achter een gesloten deur gezet. Twee 60+ blonde mutsen bij aankomst al achter de tralies.
Begint goed 🤣
Met een stevige 4×4 onder onze billen rijden we Anchorage in, naar onze eerste B&B, waar we vriendelijk worden verwelkomt door Monica. Een gezellig oudbollig ingericht huis met een waanzinnig uitzicht. De temperatuur valt niet tegen, toch nog 15 graden °C, dus goed te doen. We houden het best lang uit en worden vanaf de veranda getrakteerd op een mooie zonsondergang.
Vandaag heel vroeg wakker. Lichaam staat nog op Europa. Gelukkig maken ze hier goeie grote, mega straffe bakken koffie dus dat lost veel op. Met hetzelfde mooie uitzicht en een zonsopgang is dat verre van vervelend.
Vandaag rustig aan. Na een uitgebreid ontbijt lekker een beetje rond gereden, Anchorage verkend en voor alletwee een simkaartje geregeld. In de middag langs wat mooie uitkijkpunten gereden en gewandeld en veel langer dan gepland aan het begin van de landingsbaan vliegtuigen staan spotten...tja, je bent hier nu toch 😁
Het was lekker weer vandaag, zo'n 18 graden °C, dus uiteindelijk chippies en wijn gescoord en op de veranda geborreld en zitten genieten van de zon en het uitzicht. Een potentieel lamlendige jetlagdag goed besteed.


Volgens mij komt het goed 💃😍